De recovery van een spareparts operatie

De klant van de opdrachtgever is gespecialiseerd in telecommunicatie apparatuur. Voor de spareparts operatie van deze bedrijven betekende dit een wereldwijde integratie van alle supply chain processen. Door de enorme complexiteit en volume groei ontstond een situatie in het GDC gekenmerkt door:

  • Backlog op inbound
  • Backlog op de afdeling outbound (export backlog bedroeg : 60.000 verzendeenheden )
  • Service level drop tot beneden de 50%
  • Stock accuraccy beneden 90%
  • Gebrek aan warehouse-capaciteit waardoor er 5 magazijnen extra werden gehuurd.

Opdracht

De opdracht voor de interim recovery manager was om de operationele processen te stabiliseren en de performance te verbeteren.

Aanpak

Hierbij zijn de volgende stappen ondernomen:

  • Implementatie van nieuwe operationele processen:
    • Integratie van de verschillende warehouses
    • Processen inrichten op de bestaande volumes
    • Processen inrichten op integratie van de diverse productstromen
  • Implementatie van effectieve rapportages:
    • operationeel dashboard
    • export monitoring tool
    • problem issue report
    • management productivity tool
  • Implementatie van een geïntegreerd orderflowmanagementsysteem ten behoeve van de export office-afdeling
  • Implementatie van een WMS ten behoeve van de exportzendingen
  • Ontwikkeling blauwdruk voor operatie voor een nieuw warehouse

Behaalde resultaten

98%
Service Level
nihil
Backlog inbound
nihil
Backlog outbound
99%
Stock Accuracy