Er was geen directe leiding aanwezig in het betreffende distributiecentrum, geen stabiliteit en veel onrust op de vloer (circa 90 medewerkers) en daaruit voortvloeiende kwaliteitsproblemen. Dagelijkse bemoeienis van de directie en projectmanagent was noodzakelijk. Tevens slecht financieel rendement gedurende lange periode.
Het tijdelijk (gedurende 6 maanden) aansturen van de operatie van een distributiecentrum in de rol van interim projectleider; het realiseren van productiviteitsverbetering en proces-optimalisatie en het inwerken van een toekomstige nieuwe projectleider.
Allereerst rust en stabiliteit op de vloer gecreëerd. Tevens:
Door betere communicatie en coaching, een continue verbeteringsproces in gang gezet.
Nieuwe teamleider aangenomen en gedurende twee maanden intensief opgeleid en gecoached en vervolgens naar de rol van nieuwe projectleider gebracht.
Door een goede overdracht en borging van de interim projectleider, is de nieuwe vaste projectleider in staat de ingeslagen weg voort te zetten, zodat de optimalisatie van de operatie goed verankerd is.