In de rol als operations manager de operatie verbeteren binnen 3 maanden.
a) De organisatie van de operatie opgesplitst in concrete deelgebieden per leidinggevende om een duidelijke afbakening te krijgen met een eigen verantwoordelijkheid.
b) De productie planning wordt door centraal planning geregeld samen met het uitzendbureau, buiten de productie om. Er is nu een model ontwikkeld en ingevoerd waarbij de centrale planning / uitzendbureau o.b.v. de ‘klant forecast’ het aantal benodigde uren gaan bepalen. Op basis van deze behoefte wordt de planning / competentie ontwikkeling van de medewerkers op de werkvloer door de leidinggevenden zelf uitgevoerd op korte -en langetermijn.
c) Eenduidig dashboard ontwikkeld waarmee de leidinggevenden dagelijks hun eigen operatie goed kunnen sturen. Hieruit worden de KPI’s geextraheerd voor het management. Dagelijks worden de resultaten in scrums besproken door de leidinggevenden met de medewerkers en zijn er verbeteringen aangebracht samen met de medewerkers om de productiviteit te verhogen.
d) De lay-out van de operatie is ontstaan door in ‘t verleden deeloperaties toe te voegen zonder te letten op de flow van de diverse producten. De leidinggevenden hebben samen een nieuwe lay-out bepaald / ingevoerd i.o.m. het management en klant, waarbij een duidelijke flow in de productie is ontstaan.